مصائب کتاب و کتابخوانی در آذربایجان شرقی

مصائب کتاب و کتابخوانی در آذربایجان شرقی

مطالعه کتاب موجب افزایش راندمان کاری می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه معتقد است که کتاب، عنصری حیات بخش و کالایی استراتژیک و فرهنگی است که در تمام بخش‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.
«محمد محمدپور» اظهار امیدواری کرد که مسئولان فرهنگی استان بتوانند برای ترویج تولید، عرضه و استفاده و بهره‌برداری از کتاب و مطالعه گام‌های ارزنده ای در استان بردارند. وی ادامه داد: مطالعه کتاب می‌تواند راندمان کاری یک جامعه را افزایش دهد و موجب بهره‌برداری بهینه از فرصت‌ها شود. محمدپور اظهار کرد: سمت و سوی حرکت دستگاه‌های مختلف استان این است که بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم و به جایگاه مناسب در این زمینه برسیم.

اضافه شدن 2600 متر به فضای کتابخانه مرکزی تبریز
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نیز تأکید کرد: با وجود این‌که آمار و ارقام سرانه مطالعه را پایین نشان می‌دهند مردم ما حداقل در بین کشوهای همجوار دارای سرانه بالای مطالعه هستند. به گفته «شهرام خدایی» سال گذشته یک میلیون و 133 هزار جلد کتاب در استان به امانت داده شد. امسال نیز در طول هفته کتاب، تمام کتابخانه‎های استان عضوپذیری رایگان انجام دادند و 3 پروژه عمرانی در ارتباط با ایجاد و بهسازی کتابخانه در میانه، منطقه آزاد ارس و خداآفرین اجرا شد. وی با بیان این‌که در کنار کتابخانه مرکزی تبریز ساختمان شماره 2 در حال احداث و در منطقه مارالان نیز کتابخانه‌ای در حال کلنگ‌زنی است، افزود: در حال حاضر نیز ساخت بزرگترین کتابخانه کشور توسط یک خیر در تبریز در اولویت برنامه‌های فرهنگی
 استان است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کتابخانه مرکزی تبریز بزرگترین کتابخانه کشور به شمار می‌رود که 11 هزار متر زیربنا دارد و سال آینده 2 هزار و 600 متر به این سطح اضافه می‌شود تا همچنان عنوان بزرگترین کتابخانه کشور متعلق به تبریز باشد. خدایی یادآور شد: درخواست ما در اختیار داشتن قسمتی از زمین‎های پادگان تبریز است تا از موقعیت مرکز شهر برای احداث کتابخانه استفاده کنیم.

   اسکو و هفته کتاب
اسکو یکی از شهرستان‌های استان است که در حوزه فرهنگی گام‌های موثری برداشته و امسال، همزمان با هفته کتاب وکتابخوانی با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» برنامه‌هایی در این شهرستان برگزار شد.رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو در این زمینه با بیان این‌که این شهرستان در هفته کتاب رنگ و بوی کتاب گرفت و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این هفته اجرا شد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، اهدای کتاب، مراسم‌ رونمایی ازکتاب و تجلیل از مولفان و مصنفین شهرستان، مسابقات کتاب و کتابخوانی، دوره تندخوانی، قصه‌گویی، نمایشگاه‌های عکس و خوشنویسی و مراسم عصر شعر به مناسبت هفته کتاب از مهمترین برنامه‌هایی بود که در اسکو برگزار شد.
به گفته «قلی زاده»، با توجه به برگزاری اختتامیه جشنواره استانی شعر و داستان کوتاه و مصورسازی آثار که در موضوعات مختلف در آذرماه برگزار خواهد شد، در مدارس با هدف شناسایی استعداد‌های شهرستان و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مسابقه‌ای با عنوان کتاب و کتابخوانی برگزار شد که همه دانش‌آموزان در مقاطع مختلف دلنوشته‌ها یا انشا‌های خود را در قالب شعر یا داستان یا نامه برای جشنواره ارسال کردند و در نهایت به 15 اثر برتر جوایزی اهدا شد.
وی گفت: درهفته کتاب با توجه به تاثیر فضا‌های مجازی، مسابقه‌ای نیز با عنوان چالش کتاب و کتابخوانی و معرفی 30ثانیه‌ای کتاب تأثیرگذار در زندگی شهروندان، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وکانال تلگرامی «شهر من اسکو» برگزار و به برگزیدگان این جشنواره جوایزی اهدا شد.

http://ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/AzarbayjanSharghi/Contents/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D9%8A%D8%A8-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%B1%D9%82%DB%8C?magazineid=


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : یعقوب کامرانی
ت : چهار شنبه 1 آذر 1396


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.